Eerste weekje - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Timroelofs - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Timroelofs - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2014 | Maleisië, Cherating

Waar ben ik nu. In Cherating, Oost-kust van Maleisië. Goed moment om even rustig een verhaaltje te schrijven over mijn avontuutke. Dus vanaf het begin dan maar.


Toen ik aankwam in Singapore was er uiteraard een wtf momentje. Ik heb thuis ook altijd wel een klein Aziaatje om me heen ( us stefke). maar hier natuurlijk alleen maar. Dat was uiteraard te verwachten, maar het blijkt dan ineens toch heel onwerkelijk. Af en toe zag ik een mede blanke en dan dacht ik, hey ik ben niet de enige, maar die werd dan alweer mee gezogen en verzwolgen door al die asians.

Ik had in mijn boekje gelezen dat het vrij makkelijk is om de juiste bus te regelen om bij mijn bestemming te komen, maar timmetje had het er aardig lastig mee. Ik liep bedekt in zweet (het was kei heet nie) een uur rond te zoeken naar de bus die ik moest nemen. Ik had drie keer om hulp gevraagd, maar werd drie keer ergens anders heen gestuurd. Toen vertelde een manneke mij dat de metro veel makkelijker is, en voila dat ging perfect. Het eerste wat me opviel in de metro, was dat hier iedereen ook op zijn telefoon of tablet zit en ook liever niet met elkaar praat. Voelde wel als thuis dus. Moest overigens wel een uur zoeken voordat ik mijn hostel gevonden had, maar een lokaal oud mannetje hielp me maar al te graag en is een kwartier met me meegelopen. De schat.

Mijn hostel was prima, met zijn 16en op een kamer van nog geen 10 vierkante meter. Gezellig dus. Ik nam deze kamer zodat ik gelijk contact zou hebben, maar in mijn hostel waren alleen maar Chinezen of iets. Deze konden nauwelijks Engels, en als je met ze praatte knikte ze maar wat af en lachte ze wat ongemakkelijk. Voor de rest alleen maar stelletjes, dus dat was een domper. Maargoed, ik ben dan maar alleen op stap gegaan en Singapore verkend en dat was prima. Muziekje op en lekker wandelen door deze waanzinnige stad. Alles is daar echt perfect geregeld en iedereen houd zich aan de regels. Het heeft echt alles. Mooie natuurgebieden, wolkenkrabbers en de meest aparte gebouwen, makkelijk toegankelijk strand, maar ook kleine culturele plekjes als Little India en Chinatown

Ik was de drukte naar 3 dagen wel zat en pakte me spullen voor de overgang naar Melaka in Maleisië in de hoop ook wat mensen tegen te komen. Ik ging de grens over en kwam in het schimmige stadje Johor Bahru aan. Toen ik de bus uitstapte werd ik gelijk aangerand door allemaal mensen die wouden dat ik met hun bus mee ging. Ineens pakte een oud vrouwtje mij bij de arm en vroeg me wat ik kwam doen. Ik vertelde dat ik naar Melaka wou gaan, maar dat ik geld nodig had. Ze vertelde me waar ik geld kon wisselen/pinnen en wou met me meelopen. Ik was een beetje sceptisch, want zoals vaders me verteld had "vertrouw niemand", maar ik besloot toch mee te lopen, ze zag er zo lief uit. Ze regelde alles voor me, geld wisselen, de goedkoopste bus regelen en zelfs water had ze voor me. Ze bleef zeker een half uur bij me totdat ik de bus instapte, echt niet normaal hoe lief.

Toen ik in Melaka aankwam, wat ook een zeer ontwikkelde stad is maar iets minder druk en chaotisch dan Singapore, pakte ik de bus en raakte ik aan de praat met een Canadees. Hij wist een chil en goedkoop hostel en daar gingen we samen heen. Eenmaal daar onmoette ik nog een Engelse en Chileense jongen en we gingen uiteraard gelijk op zoek naar pils. Everbody loves pils. Flink gezopen en veel geouwehoerd en savonds over een belachelijk grote en goedkope markt gelopen en daarna weer aan het bier. Voelde me gelijk thuis hiero, door zoveel meer backpackers die allemaal fatsoenlijk Engels kunnen, maar mede door het bier. Dag daarna met de Canadees een fietsie gehuurd (lekker vertrouwd) en de hele stad doorgefiets. In ons hostel zat nog een meisje die in Kuala Lumpur woont en we mochten met haar mee rijden de volgende dag. Super chil want scheelt namelijk een hoop gedoe, ook wat geld en is een stuk gezelliger.

De volgende dag dus vroeg op gestaan en met ze 4en met de auto naar Kuala Lumpur vertrokken. We zaten in het Reggae Mansion, wat echt een backpackers oord is. Super netjes, overal lounge plekken en op het dak was er zelfs een bar. Savonds uiteraard naar de bar op het dak gegaan om even een biertje te drinken, maar ik ben er weer gebleven tot sluit. De dagen erop heb ik Kuala Lumpur doorgelopen en alles bekeken. Het is een groote stad waar toch wel veel armoede is, gecombineerd met wolkenkrabbers en de mooiste gebouwen en tempels. Het ene moment loop tussen de wolkenkrabbers, penthouses en winkelstraten met Gucci en Armani en nog geen twee minuten later tussen de sloppen en liggen de zwervers te stinken op straat.

Ik vond Kuala Kumpur dus ook niet zo heel leuk en had meer behoefte aan rust en strand, dus besloot ik na 3 dagen te vertrekken richting Cherating waar ik wil gaan surfen. Ik ben daar nu op het moment en typ dit vanaf de veranda van mijn blokhutje met het strand op 3 minuten loop afstand. Helaas zijn er momenteel geen golven, dus ik moet mezelf maar een beetje vermaken en dat vind ik ook prima. Ik was van plan hier een weekje te blijven, maar als ik niet kan surfen ga ik wat eerder verder reizen.

Ik hoop dat mijn verhaaltje een beetje boeiend was om te lezen. Ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal het beste kan vertellen, sorry dus als het geen reet aan was. Bekijk de foto's maar, zo krijg je denk ik een beter beeld :). Verder gaat het met mij goed, ben blij om momenteel aan de kust te zijn en ik vermaak me prima!

Dikke kus aan iedereen!!!!!!!!!!! En ps: Let a.u.b. (stef) Niet op mijn spelling/zinsopbouw of andere grammaticale vvoutjes.

  • 05 Maart 2014 - 10:46

    Ralf:

    Jaaaaaa klinkt goed roelofs! Ben benieuwd naar je dikke pens als je terug komt haha. Veel plezier nog!

  • 05 Maart 2014 - 11:26

    Tessa:

    Timmie wat klinkt het goed.
    We zitten nu bij pa en ma hebben je verhaal allemaal gehoord!!
    En van die spelfouten je kan er nooit meer hebben in je verhaal als je moesje, want zelf die spelt sauce ;-)nog fout!!!
    Xxxx van ons en geniet ervan!!!!

  • 05 Maart 2014 - 16:54

    Amber:

    Klinkt goed Timmie! Dikke kus terug. En kalf, ik denk eerder een lange baard dan een dikke pens ;)

  • 05 Maart 2014 - 17:08

    Pa:

    Ha jongen , mooi verslag hoor...nogmaals heel veel plezier en doe geen dingen die ik ook nooit zou doen haha.

  • 05 Maart 2014 - 22:43

    Tom Roelofs:

    Hoi Tim,leuk verhaal en mooie foto's.
    Geniet ervan ,we blijven je volgen Groetjes Tom,Shirley,Jordi en Max

  • 06 Maart 2014 - 12:32

    Donsie:

    Ha Roelofs, stukkie leest lekker makkelijk weg hoor en het ziet er allemaal goed uit zeg. Goed om te lezen dat er pils is anders droog je nog uit. Geniet er lekker van!

  • 06 Maart 2014 - 15:58

    Anita Van Donselaar:

    Hallo lieve Timmie, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Mooi reisverslag hoor en de foto's zijn prachtig. Geniet maar lekker en we blijven je volgen. Dikke kus van ome Willem en tante Anita.

  • 06 Maart 2014 - 17:58

    Jelle:

    Tim,
    Dit klinkt echt vers! Je verhaal is prima en leest goed weg.
    Nog heel veel plezier en groetjes van je grotere neefje Jelle !

  • 06 Maart 2014 - 18:51

    Pa Van Het Kleine Aziaatje:

    Hey jochie, leuk reisverslag, boeiend om te lezen, het is alsof je het meebeleeft, al die dolwaze situaties en ontmoetingen. Net zoals Stef vergeef ik je bij voorbaat het soms wat onorthodox taalgebruik:-) Wellicht schuilt er een toekomstig schrijver in je, haha

    Have fun in the oriënt!

    Ciao,
    Angelo

  • 07 Maart 2014 - 13:47

    Baskee:

    Alleee roeloskee.. plezant om te lezen dat u zich vermaeckt. Het vergrijpen naar de fles (bier) om u zelfvertrouwen op te krikken is een zeer fortuinlijke methodiek. Geniet van elk moment mijnheer. Bij deze wil ik eindige met een spreuk: Als je links kijkt ziet u rechts nieks.. probeer dus om u heen te kijken zodat u nieks maar dan ook nieks mist.. veel plezier en ik zie u graag. Baske bolleboos oftewel pollemans

  • 09 Maart 2014 - 11:00

    Tim:

    Haha wat een leuke reacties allemaal! Bedankt daarvoor! Ik zit nu in de bergen en zal over een weekje weer wat schrijven, als ik wat nuttigs te zeggen heb tenminste! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cherating

Zuidoost-Azie

Ja dat dus.

Recente Reisverslagen:

24 April 2014

Eilanden enzo, thaithai

08 April 2014

Eerste maandje

05 Maart 2014

Eerste weekje

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 2277

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuidoost-Azie

Landen bezocht: