Eerste maandje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Timroelofs - WaarBenJij.nu Eerste maandje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Timroelofs - WaarBenJij.nu

Eerste maandje

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2014 | Thailand, Bangkok

Een maand is alweer voorbij, tijd voor weer een verhaaltje dacht ik zo! Wou het eigenlijk al wat eerder doen, maar kwam er maar niet van. #excusses

Van Cherating (Maleisie) naar Bangkok Thailand). Dat is de route die ik inmiddels afgelegd hebt. In Cherating ben ik nog een paar dagen gebleven om te kijken of er nog golven kwamen, maar neen, dus ik ging eerder dan gepland weer verder.

Ik besloot maar eens richting de jungle te gaan en die bevond zich in midden Maleisie genaamd Cameron Highlands. Ik dacht dat ik in een authentieke streek terecht zou komen, maar alles is overal zo toeristisch en volgebouwd met appartementen/hostels en plekken waar je een hamburger kan scoren. Maar toch, het gebied was prachtig en ook vrij koel. Snachts werd het 10• dus dat was ook wel eens fijn voor de verandering. Ik heb hier 3 dagen overdags door de jungle gelopen/geklommen en gezwoegd. Best een aardige bootcamp met de zon volop in je nek, maar super tof om te doen. Savonds lag ik meestal rond 9uur knockout in me bedje. Maar niet zonder een paar pilsjes.

Penang was de volgende bestemming. Een groot eiland aan de westkust van Maleisie, maar leek meer op een grote stad dan op een eiland. Heb telkens van elke plaats wel een verwachting, maar is toch altijd zo anders in werkelijkheid. Eerste dagen in mijn eentje door de stad gelopen en alle "bezienswaardigheden" bekeken. Er waren echt geen leuke mensen in mijn hostel, alleen maar dooie, maar soms is het niet erg om even alleen te zijn. Als ik savonds behoefte had aan gezelschap, schuif je gewoon aan dat gaat allemaal zo makkelijk. Niet dat zij er dan op zaten te wachten.... maar jammer dan. Nog een dag door het national park gelopen en kei veel beesten gezien. Ik werd gevolgd door twee nieuwschierige aapies en toen ik even ging urineren tegen een boom liep er een alligator van 1meter lang rustig langs me heen. Ik was nog bezig, dus richtte maar op hem en dat joeg hem uiteraard weg. Miet.

Mijn laatste bestemming in Maleisie was Langkawi, een rustig eiland aan de rand van de grens met Thailand. In Penang had ik een duitse jongen ontmoet en we spraken af dat ik naar het zelfde hostel zou gaan als hem. Eenmaal aangekomen kwam ik hem weer tegen en hij was al samen met een groep. 3 nederlanders en een franse jongen. Op een eiland ga je savonds wat flesjes drank halen en chillen op het strand en dat is natuurlijk altijd leuk. Scooters gehuurd en rond het eiland gereden, althans dat was de bedoeling maar de duitse jongen had een ongeluk en kon gelijk de volgende dag naar huis. Heel lullig, t manneke was pas twee weken aan het reizen en had nog 2 maanden te gaan. Dat zie je echt overal, mensen met verwondingen of gips allemaal door ongelukken op de scooter. Dus ik kijk wel uit. Volgende dag weer scooter gehuurd en dat was wel succesvol.

Ik wou in eerste instantie Thailand binnen gaan via de boot, maar de hufters geven ons Hollanders slechts een 15 daagse visa als je via land binnen komt. Dus ik boekte maar een vliegticket richting Phuket om van dat gezeik af te zijn, en zo had ik genoeg dagen voor in Thailand.

Ik denk dat mijn verhaaltje zo wel lang genoeg is om even jullie honger te stillen! In Thailand heb ik al wat meer gekke dingen meegemaakt en dat zal ik binnen een weekje ook wel online zetten! Het leukste aan het reizen vind ik alle mensen die je ontmoet en gelijk een click mee kan hebben, dat is wel bijzonder want iedereen is hier veel meer open dan in Nederland. Over Maleisie kan ik zeggen dat het een mooi land is en toch wel goed ontwikkeld. Mensen vond ik over het algemeen niet erg aardig, met natuurlijk wel met uitzonderingen. Mooie plekken bezocht en veel cultureel bezig geweest in tegenstelling tot mijn weekje in Zuid Thailand, maar dat horen jullie de volgende keer!! #cliffhanger



  • 10 April 2014 - 13:17

    Karin:

    Hoi jongen mooi verslag iets vaker en eerder schrijven je aanhangers lopen anders weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuidoost-Azie

Ja dat dus.

Recente Reisverslagen:

24 April 2014

Eilanden enzo, thaithai

08 April 2014

Eerste maandje

05 Maart 2014

Eerste weekje

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 2278

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuidoost-Azie

Landen bezocht: